Narrow your search

Library

KBR (2)

KU Leuven (2)

LUCA School of Arts (2)

UGent (2)

ULB (2)

EHC (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

ULiège (1)

VAI (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2013 (1)

2008 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Speeltijd, een kritische pauze : processen van eindwerken in architectuur
Authors: --- ---
ISBN: 9789082122510 Year: 2013 Publisher: Antwerpen VAi

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

‘Speeltijd. Een kritische pauze. Processen van eindwerken in architectuur’ is het zelfverklaarde stiefbroertje van het Architectuurboek Vlaanderen N°10, een uitgave van het Vlaams Architectuurinstituut. Speeltijd is het resultaat van een samenwerking van 7 studenten uit verschillende Vlaamse architectuuropleidingen. De samenwerking kwam er op initiatief van het Vlaams Architectuurinstituut. In juni 2013 deed Christoph Grafe - directeur van het VAi - een oproep naar de Vlaamse architectuuropleidingen voor het ontwikkelen van een ‘open reflectie’ op het Architectuurboek Vlaanderen N°10. Het project genoot de steun van het VAi, maar bood ook volledige redactionele onafhankelijkheid. Net als het Architectuurboek Vlaanderen werpt Speeltijd zijn licht op de architectuurproductie in Vlaanderen. Maar in tegenstelling tot het Architectuurboek bundelt het geen onroerend goed, maar wel papieren architectuur, in dit geval eindwerken. Aan de hand van 9 inspirerende afstudeerprojecten vertelt dit boek over architectuur met verschillende benaderingen, percepties, maak- en leerprocessen.


Book
Designing architecture : a manual
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9783764389192 9783764388324 3764388323 3764389192 Year: 2008 Publisher: Basel ; Boston ; Berlin Birkhäuser

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

DEVIATIONS, a handbook and users' guide on architectural design pedagogy, pursues the strategy of the Trojan horse, infiltrating a given system's practices in order to transform them from within. While documenting the opening moves of the architectural design curriculum at the ETH Zurich, the manual exposes teaching to a series of tests. It promotes a departure from the seemingly familiar and stable grounds of recognized design approaches in pursuit of more open tactics - initiating a plea for a new type of architectural practice. Rather than opposing the established order of things, the approach embraces this order while simultaneously working both with and against manufactured conventions. Taking on the operative mechanisms of everyday practice, median standards, and normative action as the very stuff of design, concepts and techniques emerge whose foci are not based on form, but on how architecture might perform. In addition to the orientation provided within the individual chapters, a graphic navigational structure guides readers through the book as a whole and enables them to scan through the work or focus on specific projects. Following the framework of an academic year, the book is divided into a series of sections devoted to the thematic areas: space, program, technology, context and form.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by