Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
‘Speeltijd. Een kritische pauze. Processen van eindwerken in architectuur’ is het zelfverklaarde stiefbroertje van het Architectuurboek Vlaanderen N°10, een uitgave van het Vlaams Architectuurinstituut. Speeltijd is het resultaat van een samenwerking van 7 studenten uit verschillende Vlaamse architectuuropleidingen. De samenwerking kwam er op initiatief van het Vlaams Architectuurinstituut. In juni 2013 deed Christoph Grafe - directeur van het VAi - een oproep naar de Vlaamse architectuuropleidingen voor het ontwikkelen van een ‘open reflectie’ op het Architectuurboek Vlaanderen N°10. Het project genoot de steun van het VAi, maar bood ook volledige redactionele onafhankelijkheid. Net als het Architectuurboek Vlaanderen werpt Speeltijd zijn licht op de architectuurproductie in Vlaanderen. Maar in tegenstelling tot het Architectuurboek bundelt het geen onroerend goed, maar wel papieren architectuur, in dit geval eindwerken. Aan de hand van 9 inspirerende afstudeerprojecten vertelt dit boek over architectuur met verschillende benaderingen, percepties, maak- en leerprocessen.
architectuur --- urbanisatie --- studenten --- Architecture --- Belgium --- Architecture students --- Architectural drawing --- Etudiants en architecture --- Projets d'architecture --- Study and teaching --- History --- Philosophy --- Etude et enseignement --- Histoire --- Philosophie --- 72 --- 378 --- 72.01 --- 373.67(493) --- Architectuur ; Vlaanderen ; eindwerken architectuurstudenten --- Architectuuronderwijs ; afstudeerprojecten --- Studentenwerk ; architectuurontwerpen ; 21ste eeuw --- Architectuur. Bouwkunst --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- Architectural education --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- 72 Architectuur. Bouwkunst --- 72 Architecture --- 373.67 --- Studentenprojecten --- Onderwijs (architectuur)
Choose an application
DEVIATIONS, a handbook and users' guide on architectural design pedagogy, pursues the strategy of the Trojan horse, infiltrating a given system's practices in order to transform them from within. While documenting the opening moves of the architectural design curriculum at the ETH Zurich, the manual exposes teaching to a series of tests. It promotes a departure from the seemingly familiar and stable grounds of recognized design approaches in pursuit of more open tactics - initiating a plea for a new type of architectural practice. Rather than opposing the established order of things, the approach embraces this order while simultaneously working both with and against manufactured conventions. Taking on the operative mechanisms of everyday practice, median standards, and normative action as the very stuff of design, concepts and techniques emerge whose foci are not based on form, but on how architecture might perform. In addition to the orientation provided within the individual chapters, a graphic navigational structure guides readers through the book as a whole and enables them to scan through the work or focus on specific projects. Following the framework of an academic year, the book is divided into a series of sections devoted to the thematic areas: space, program, technology, context and form.
architectuur --- design [discipline] --- architecture [discipline] --- Architecture --- ontwerpen --- Conception assistée par ordinateur --- Communication en architecture --- Maquettes (Architecture) --- Étude et enseignement (supérieur) --- 373.67 --- ETH Zurich (Eidgenössische Technische Hochshule Zurich) --- 741:72 --- 72.02 --- Architectuurtekenen ; handboeken --- Architectuur ; ontwerptechnieken ; 21ste eeuw --- Architectuur ; visuele weergave en voorstellingstechnieken --- Architectuuronderwijs ; ETH Zürich --- Maquettes --- Architectuur ; presentatie ; representatie --- Studentenwerk ; architectuurontwerpen ; 21ste eeuw --- Onderwijs (architectuur) --- Architectuuronderwijs --- Onderzoek (architectuur) --- Architectuuronderzoek --- Studentenprojecten --- Tekenkunst ; architectuurtekeningen --- Architectuur ; techniek, werkmethoden, behoud --- Architectural design --- Study and teaching (Higher) --- Design architectural --- Handbooks, manuals, etc. --- Guides, manuels, etc. --- Design --- Structural design --- Communication en architecture. --- Maquettes (architecture) --- Étude et enseignement (supérieur) --- Conception assistée par ordinateur
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|